Komunikaty PR

Prezes Grupy Arche: ruszamy z rewitalizacją 10 obiektów

2023-06-15  |  01:00
Biuro prasowe

Niedawno Grupa Arche SA opublikowała coroczny raport, w którym wskazuje, że w 2022 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 495,2 mln zł, które zwiększyły się o 38,9 proc. w porównaniu do 2021 r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 101,1 mln zł, czyli o 28,16 proc. więcej r./r. Natomiast zysk netto to 67,6 mln zł — wzrost o 21,14 proc. r./r. W ub.r. przychody z działalności deweloperskiej stanowiły 40,41 proc., a z działalności hoteli 48,45 proc. Pozostałe wpływy to sprzedaż prefabrykatów, mebli i gastronomia. W 2022 r. Arche sprzedała 317 lokali w tym 124 mieszkalne i 193 hotelowe.

— Mamy bardzo ambitne plany rozwoju. Obecnie przygotowujemy do rewitalizacji pakiet 10 obiektów na terenie całej Polski. Mogę potwierdzić, że chodzi o — Fort Szczęśliwice w Warszawie, Królewską Papiernię w Konstancinie Jeziornej, Elektrociepłownię Szombierki w Bytomiu, Młyn Szancera w centrum Tarnowa, dawną twierdzę Fort VI w Poznaniu, Dwór Bojarów w Otwocku, hutę szkła w Szklarskiej Porębie, Fabrykę Samolotów w Mielnie etap II, Sanatorium Metalowiec w Muszynie i Dwór Marchockich w Krzesku koło Siedlec — ujawnia Władysław Grochowski prezes Grupy Arche SA.  

Trudne czasy mobilizują

Grupa Arche poprzez prowadzoną działalność budowlaną rewitalizuje obiekty zabytkowe, często przemysłowe lub o znaczeniu historycznym, którym nadawane są nowe funkcje hotelowe, społeczne, usługowe, integracyjne i kulturalne dla lokalnych społeczności. Grupa powstała poprzez rozwój firmy deweloperskiej, która od 1991 r. świadczy profesjonalne usługi na rynku mieszkaniowym. Przez ten czas powstało wiele ciekawych projektów i inwestycji, a łącznie wybudowano ponad 10 tys. domów i mieszkań. 

 — Ostatnie lata nie były łatwe, ale przeszliśmy ten czas pełni optymizmu, co pozwoliło nam na pracę nad nowymi projektami. Zawsze najlepiej poruszałem się w trudnych sytuacjach, one były i są dla mnie bardzo mobilizujące. Uważam, że nie można lepiej spożytkować pieniędzy, niż pomagając potrzebującym. Dlatego od pierwszego dnia wojny otworzyliśmy wszystkie nasze obiekty dla uchodźców z Ukrainy — do tej pory udzielając ponad 400 tys. noclegów. Prywatnie na znak solidarności z ludźmi dotkniętymi exodusem humanitarnym, a także przez kryzys energetyczny i ekologiczny do mycia nie używam ciepłej wody. W fundacji mojej żony — Leny od wielu lat zajmujemy się osobami z niepełnosprawnością intelektualną, chcemy, aby mogły żyć i pracować samodzielnie. Biznes nie powinien być tylko zarabianiem, ale głównie zmienianiem świta na trochę lepszy, stąd startujemy w kolejne inicjatywy społeczne. Dalej będziemy integrować lokalne społeczności, przywracać świetność zabytkom historii. Pracujemy też nad programem “Druga szansa”, który ma pomagać powrócić do normalności osobom bezdomnym, wychodzącym z nałogów i zakładów karnych — mówi Władysław Grochowski. 

Obecnie Arche zarządza 18 hotelami w kilku kategoriach. Hotele historyczne: najmłodszy Fabryka Samolotów Mielno, Pałac i Folwark Łochów, Hotel Tobaco w Łodzi, Zamek Janów Podlaski, Koszary Góra Kalwaria, Cukrownia Żnin, Dwór Uphagena Arche Gdańsk oraz hotele miejskie, Arche Hotel Puławska Residence, Arche Hotel Krakowska, Arche Hotel Geologiczna, Arche Hotel Poloneza w Warszawie, Arche Hotel Częstochowa, Arche Hotel Wrocław, Piła, Lublin i Siedlce, Arche Residence w Łodzi, a dodatkowo sieć hoteli rozproszonych – “Arche Siedlisko” w wygodnej i samoobsługowej formule ecoboxów zlokalizowanych na Podlasiu, Śląsku, Roztoczu i w woj. Świętokrzyskim. Łącznie spółka zarządza 3 447 pokojami i 150 sztukami ecoboxów.

Plany na przyszłość…

W tym roku spółka zamierza kontynuować zarówno działalność deweloperską, hotelarsko-gastronomiczną, jak i handlową oraz rozwijać działalność produkcyjną w nowo wybudowanej hali. 

— Od lat wchodzimy w najtrudniejsze na rynku projekty rewitalizacyjne. O ironio, nie mamy problemów z ich finansowaniem, ale z biurokracją. Nasze państwo jakby nie chciało zarobić na podatkach, odzyskaniu blasku zrujnowanych zabytków i nowych miejscach pracy. Procedury administracyjne trwają średnio 2-3 razy dłużej niż sama budowa. W tym czasie musimy jeszcze płacić podatki od nieruchomości, które powinny być zawieszone. Taka sytuacja wzmacnia też różne patologie, służące wykreśleniu z rejestru zabytków. Z danych straży pożarnej wynika, że podpalenia starych budynków są niechlubną normą. Tak nie powinno być! Pamiętajmy, że w Polsce historycznych obiektów jest stosunkowo mało i wymagają natychmiastowego działania, ponieważ za chwile mogą runąć…  

Chcemy zmieniać je w wielofunkcyjne perły architektury służące całej społeczności. Przykładem może być Dwór Bojarów w Otwocku koło Warszawy, gdzie planujemy Projekt Pokolenia. nowy produkt rynkowy oparty na budowie osiedli z mieszkaniami, lokalami usługowymi, restauracją i infrastrukturą zarówno dla seniorów, ludzi młodych, rodzin z dziećmi, a Otwock, ze swoją tradycją leczniczą, jest w sposób naturalny predysponowany do takiej funkcji. Branża budowlana to jeden z trucicieli planety, a ratowanie zabytków to część naszej kompleksowej ekologicznej wizji, w której rozwijamy zastosowanie konstrukcji z drewna i energii odnawialnej. 

To wszystko naprawdę można sensownie połączyć z korzyścią dla wszystkich stron. Zabytkowe obiekty bardzo dobrze kumulują wartość, a po ich rewitalizacji tylko drożeją. Jednocześnie w przeciwieństwie do nowych, od razu mają w sobie dużą wartość historyczną, a to przyciąga inwestorów i turystów. Daliśmy też możliwość zarabiania z nami na hotelarstwie zwykłym Polakom. Bez wątpienia skrócenie biurokratycznych procedur pozwoliłoby na obniżenie cen i zwiększenie dostępności gruntów, a co za tym idzie uratowanie większej liczby historycznych obiektów — wyjaśnia prezes Arche Grupy SA. 

Arche SA należy do jednej z pierwszych firm, która zaproponowała w swojej ofercie wybudowanie i sprzedaż wyodrębnionych hipotecznie apartamentów hotelowych Inwestorom oraz zarządzanie w zorganizowanym “Systemie Arche”, który jest sprawdzoną propozycją inwestowania na rynku nieruchomości. Niezmiennie misją firmy jest "budowanie szczęśliwych społeczności", hasłem "Arche łączy ludzi" a wizją: "tworzenie Kolekcji Arche” – wzoru nowego hotelarstwa poprzez rewitalizację zabytków, będąc blisko lokalnych społeczności, inspirując ludzi do pozytywnych zmian" wraz z wyznawanymi, ponadczasowymi wartościami i społeczną odpowiedzialnością biznesu.

— Wiele osób zadaje mi często pytanie, Jaka jest moja recepta na sukces? – odpowiadam, uczciwość i otwartość na drugiego człowieka. To buduje trwałą więź i szczerą relację, która przekłada się na wspólny sukces — podsumowuje prezes Arche SA Władysław Grochowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.